vineri, 9 martie 2012

Dacii - Adevaruri tulburatoare

Un documentar nou,bun,care sigur te pune pe gânduri.Merita vizionat și discutat.

Un comentariu:

Oaia neagra din turma gri spunea...

Prietene nu stiu daca te-ai suparat si daca e asa nu inteleg de ce! Sunt roman ca si tine, sunt mandru de radacinile mele dar nu mandru de vremurile si romanii de astazi. Documentarul de fata sincer nu il vad decat ca un motiv de gadilare al orgoliului, ajuns atat de jos, al romanului. Poate este bine, poate nu... parerea mea este ca, mergand pe linia: hai sa facem documentare care sa ne gadile orgoliul, o sa ajungem in situatia italianilor, francezilor si a altora, prea orgoliosi, cu multe aere de superioritate dar in aceeasi masura atat de prosti si ignoranti incat nu isi mai cunosc istoria.
Faptele pe care le prezinta ei sunt chestii pe care le-am regasit in carti facute cu multa vreme in urma, dictionarul explicativ al limbii romane editia 1939, atlasul geografic complet al lumii - editie germana din 1936, enciclopedia Romaniei editia 1942 (aici as putea sa ma insel asupra anului exact al editiei).
In documentar, dupa cum ti-am mai spus, in primele 8 minute au repetat aceleasi idei de 2 ori, ceea ce intr-un documentar nu se face decat daca vrei sa induci o idee, decat daca vrei sa fortezi un rationament si sa il impui ca fiind adevarat si/sau corect.
Nu am rezistat decat pana la interventia acelui om de stiinta, care a stricat tot farmecul documentarului... A reusit sa il strice cu niste explicatii care mai mult au indus zapaceala decat sa lamureasca niste lucruri.
Avem nevoie de istoria noastra... In mod sigur. Cum se zice: cine nu isi cunoaste istoria este obligat sa o repete.
Apoi sa ne uitam la cei care isi exprima opiniile acolo: toti sunt membrii ai unei societati care se ocupa cu Dacia si reanimarea spiritului dacic - stiu ca nu e asa, dar am pus-o mai in scurt si mai in clar. Ok, nici o problema... Dar adu-mi si alte persoane care nu sunt "influentate".

Banner Zone

unirea republicii moldova cu romania actiune2012

Vizitatori

free counters

Arhivă blog